وصیت نامه مرتضی کلاته

و توكلت علی الله
و هو علی كل شی قدیر

خط الموت علی ولد آدم؛ نوشته شده است مرگ بر فرزند آدم.

ضمن آرزوی موفقیت شما در راه اسلام و حفظ دستاوردهای انقلاب از شما خاضعانه تقاضا دارم برای من دعا كنید كه ان شاء الله شهید شده باشم نه این كه كشته باشم و شهید نباشم چون خیلی از كسانی كه در جنگ كشته می شوند، شهید نیستند.
امیدوارم شما این خواهش مرا قبول كنید و برای قبول شدن خون بی ارزش من نزد خداوند خالصانه دعا كنید و به پاكترین چیزها خدا را قسم دهید شهید شده باشم پس از گفتن این مطلب از شما تقاضا دارم خواسته های مرا كه در این نوشته می گویم عمل كنید:
* از شما تقاضا دارم پس از نبودن من به خاطر این كه كشته شده ام به هیچ وجه به كسی منت نگذارید و كوچكترین اعتراضی به هیچ كس نكنید و راضی باشید به آنچه خداوند عزیز برای شما پیش آورده و این طور نباشد كه هر كجا به شما اعتراض كردند و یا این كه چیزی سوال كردند فوراً بگویید من فلان كس شهید هستم، مگر شما می دانید آن شخص مورد نظر شما شهید شده است و شهادتش مورد قبول خداوند متعال قرار گرفته، پس همواره خضوع را پیشه خود كنید و اصلاً در این مورد نعوذ بالله تكبر و ریا نكنید كه اجر خود را ضایع ساخته اید.

*به خاطر این حقیر ابداً از كسی چیزی نگیرید مثلاً بگویند به خانواده شهدا خانه داده می شود و یا این كه چیزهای دیگری دادند. مطلقاً فكر گرفتن آن را به سر راه ندهید.

* در مورد عباداتم بگویم دو سال و نیم نماز قضا دارم كه اگر بیشتر نیز برایم بخوانید مرا بیشتر راضی نموده اید. سه تا نماز آیات نیز بدهید برایم بخوانند و همین طور سه ماه روزه قضا، یعنی 90 روز برایم بگیرند.
در بانك ششصد تومان پول دارم همچنین همراهم نیز مقداری هست كه روی هم به هزار تومان می رسد. پانصد تومان آن را رد مظالم بدهید این ها كه گفتم حتماً انجام بدهید، از لطف شما متشكرم.

* در مورد كتاب هایم و وسائل دیگر باید بگویم به راضیه، علی، محسن، مصطفی و هر كس دیگر كه در راه خدا مصرفش كند، بخشیدم كه كلاً در راه خدا و شرع استفاده شود.

* در مورد كفن و دفن، دوست دارم آقای طاهری یا آقای مهاجر مرا غسل دهند كه در صورت امكان زحمت این كار را بكشند ان شاء الله خداوند از آنها راضی باشد و در هر كجا كه خواستید مرا دفن كنید.

* به همگی شما مخصوصاً به علی، راضیه، محسن و مصطفی سفارش می كنم در مورد نماز سستی نكنند كه من راضی نیستم آنها ذره ای در نمازشان سستی به خرج دهند و پیوسته باید كه پیرو قران باشند تا رستگار شوند.

*پدر و مادر گرامی ام در مورد این زحمات كه برای من متحمل شده اید و می شوید من تعهد می كنم كه اگر شهادتم مورد قبول خداوند بزرگ قرار گرفت و خداوند اجازه داد، داخل بهشت نمی شوم تا شما زودتر از من وارد شوید. ان شاء الله.
در آخر به شما سفارش می كنم كه این راه كه راه حق و اسلام و راه حسین (علیه السلام) است ادامه بدهید و سختی های این راه را با رغبت بپذیرید كه حق پیروز است. دیگر عرضی ندارم جز این كه اگر شما امام زمان (عجل الله فرجه) را درك كردید سلام من را به آن بزرگوار برسانید. به امید دیدار در آخرت.
والسلام علیكم.
مرتضی كلاته
1359/07/28